dissabte, 4 de març del 2017

DESIG COMPLIT



Fa uns dies us vaig dir que tenia entrades per anar a veure Tosca. Doncs bé, la representació va ser divendres passat. Em feia una mica de por que la companyia no estigués a l'alçada, per allò que Alcoi no és una ciutat molt gran, però no. Em va agradar molt.


La companyia es diu “Opera 2001 en coproducció amb l’Òpera Massy de París amb Martin Mázik com a director musical.
La vaig veure des d’una llotja, la més propera a l’escenari, que encara que és un lloc privilegiat, hi ha una barana que ve a l’alçada dels ulls, amb la qual cosa per veure-ho bé, has d’acostar-te com si estiguessis en una balconada. D’una altra banda, tenia l’avantatge  de poder veure l’orquestra.

El decorat estava molt bé, tenint en compte les dimensions de l’escenari. I de l’òpera, que dir-vos! Una preciosa historia de passions, amor, gelosia, intriga... amb la magnífica música de Puccini cantada per unes veus genials. Tant la de la soprano, com la dels tenors i en general de tots.
Especialment emotius són els moments en els quals Tosca i Cavaradossi canten les respectives àries: “Vissi d'arte" i “E lucevan le stelle"
No tinc vídeos de l’actuació a Alcoi, així que  he posat la de Montserrat Caballé i Plàcido Domingo. Ja que no poden ser les d’ací...

La següent la va posat Galionar en un dels seus darrers posts, però a mi no m’importa tornar a escoltar-la. 


 La representació d'ací va ser única perquè hi va participar el cor de "Veus blanques Sant Roc" d'Alcoi. Són els escolans que envolten el sagristà.



Diuen que l'òpera té les dues cares, que si t'agrada, serà per sempre, i si no, no t'agradarà mai.


Tots aquells que van fer possible la representació, van rebre els aplaudiments del públic que omplia el teatre.


A aquells que us agrade l'òpera, us la recomane, encara que segur que la coneixeu, i als que no sabeu si us agradarà, també la recomane. Potser us apassione i tot.

20 comentaris:

  1. Me n'aniré a poc a poc
    esborrant imatges
    escoltant com s'allunya la música
    sols quedarà una olor de versos.

    Però en sortir al carrer
    brillaran les estrelles i farà olor a terra
    i encara que ja sigui tard
    estimaré la vida com mai.

    Hi ha passatges de Tosca que apassionen i ... fan somiar.
    Bona nit Mari.

    ResponElimina
  2. Celebro que no et decebés, Mari; és una òpera de les que enamoren; la darrera ària és com un prodigi de la creativitat; com pot una persona humana ser capaç de crear tanta bellesa...? Per cert, veig que el Pere tampoc és insensible als seus encants!
    Gràcies pel reportatge i una forta abraçada, bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. En l'aria que canta Tosca, se'm feia un nus en la gola amb el que vaig tenir que lluitar. Només la música transmet tant...
      Una abraçada

      Elimina
  3. Que bé que t'ho passessis d'allò més bé veient i escoltant Tosca...A mi de l'òpera m'agraden algunes àries com aquesta de "E lucevan le stelle", que la trobo preciosa , però una de sensera, se'm fa na mica pesada...
    Petonets, MARI.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs a mi m'encanta l'òpera. Unes més que altres clar, però en general...
      És bonic tenir amics de tot tipus, així ens aportem emocions uns als altres.
      Una abraçada.

      Elimina
  4. Tosca una gran òpera! afortunada tu de veure i sentir en directe les àries !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que és una gran òpera. De plena actualitat malgrat els anys.

      Elimina
  5. Jo probablement seré d'aquests als qui no els agradarà l'òpera, però amb les ganes que tu en tenies, m'alegra que al final en sortissis ben contenta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que vaig sortir contenta. Cadascú té que gaudir d'allò que li agrade. Tots som diferents, però m'agrada que compartim il·lusions i emocions. Gràcies.

      Elimina
  6. Mai he anat a cap òpera,però m'agraden les tonos de veus tant de homes com de dones.Et transmeten un infinit de sensacions galopans per tot el cos i ànima.Però m'estimo més els coros de dones.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Només la música ja emociona, i les àries, cantades per diferents veus transmeten com tu dius un infinit de sensacions.

      Elimina

  7. Tosca és una òpera amb tots els elements per fer venir ganes a tots aquells que es volen iniciar. És bo saber que ha arribat a Alcoi i que es tracta d'un muntatge bo!

    Abraçades, des de El Far.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És veritat, té música prou coneguda i això ajuda. Ara estan actuant al sud de França.

      Elimina
  8. Jo tampoc he vist gaires òperes. No és el gènere musical que prefereixo. Tot i així reconec que algunes àries m'agraden molt. I sobretot algunes obertures que m'encanten. Potser més que les òperes senceres.

    M'alegro molt que hi hagis gaudit, Mari!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi en general m'agraden.Unes més que altres, potser les que més conec m'agraden més.

      Elimina
  9. Veig que vas sortir entusiasmada, Mari, i me n'alegro molt. Jo també he sentit a dir que l'òpera si t'agrada és per sempre i sinó ja no t'agrada mai. Però et puc explicar la meva experiència. Només he vist La traviata i no em va dir gran cosa; estava molt pendent del desenvolupament de l'acció i la música em sobrava. Però després he tingut ocasió d'escoltar-ne, només escoltar-ne, unes quantes vegades i m'he quedat embadalida. Així que estic pendent de poder-hi tornar. A vegades el moment que estem vivint marca allò que esperem d'una cosa i potser va ser això.

    ResponElimina
    Respostes
    1. De fet jo pense que l'acció és secundària en una òpera. Tens que tancar els ulls i poder sentir l'emoció que l'autor et transmet. Torna- ho a intentar. Segur que t'enamores.

      Elimina
  10. Jo només he vist La traviata. Paerò sóc de les qui els agradarà sempre.

    ResponElimina